Jobbhelg

Dagarna går så sjukt fort! Kändes som det var nyss jag flyttade hit! Och nu är det redan jul, eller snart iallafall. Har bott här över fyra månader, snart fem. 

Nu har jag jobbhelg, vilket tar kol på mig. Dock inte lika sena timmar då jag inte jobbar arctic eller svingen. Alla militärer har farit hem, vilket betyder inga folk som blir diritings. 
Men jobba helg på spar och alla är galna. Mat och dylikt till jul. Alla här i Norge äter så konstiga saker som jag inte fattar något av. Fenalår, ribbe, oxtunga, lammelår, pinnekött. Jag ba, va? Är helt lost bak i disken när kunder frågar något om detta. Vilket betyder att chefen hatar mig just nu. Har ångest inför morgondagen. Kommer troligtvis jobba själv och jag kommer dö vid lunchruschen! 
Vill att morgondagen ska vara över..

Nåväl borde kanske sova! Ska väl kliva upp om några timmar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0